Vannitoa ja eluruumide jätk

Krunditud sein ja lagi
Äsja pinnale kantud fiiberkumm
Viimases postituses saite näha vannitoa valmimisest nii palju, et kipsplaatidest seinad oli paigaldatud ja edasi oli vaja hakata neid pindu töötlema. Kuna vannitoas ei tule terve ruum ühesuguse viimistlusega, siis vajas pool ruum ühtemoodi ja teine pool ruumi teistmoodi töötlust. Alustasime nende seintega, mis lähevad värvi alla. Alguses vuugid ja kruvipead niiskuskindla pahtliga üle ja pärast läks niiskustõke nake peale. Need seinad, mis saavad endale plaadid peale, said samuti niiskustõkke nake omale kõige alumiseks krundiks, kuid erinevat, rohkem niiskuskindlamat. Värvi seinad said veel mitu korda krunditud ja plaadiseinad fiiberkummi mitu kihti ja nüüd võiks nagu ju plaatima hakata? Nii see plaan tõepoolest oli, aga vannitoa tegemine seisab ja seda sellepärast, et ma rumala peaga kujutasin ette, et lähen plaate ostma, siis kohe saan poest kätte ka :) Ohhei. Tõepoolest ehituspoodides on kohapeal ka palju olemas, lisaks neile, mis on samuti tellimisega, kuid ei leidnud ma sobivat, sest olin pähe võtnud omale idee, mille järgi oligi plaate vaja leida ja leidsingi ka. Peaaegu. Surfasin netis ringi ja leidsin FloorIn poest meelepärase valiku, valisin välja, et vot neid ma tahan ja läksime neid ostma. Kohapeal näidist vaadates muidugi ei olnud plaadil värvitoon see, mis soovisin ja nii pidin edasi vaatama. Sealse töötaja abiga leidsime mulle siiski sobivad plaadid ja nii otsustatud saigi ja tellimus sisseantud. Kuskil juuni alguses peaksime kättesaama. Minu idee on dušinurgas sinine toon ja ümberringi hele. Peas on mul pilt olemas, kuidas kõik välja peab hakkama nägema, aga eks ole näha, kuidas välja kukub.
Vannitoas siis seni väga muud tegevust ei ole, kui visa aga järjekindel kipslae pahteldamine, sellega tegeleb Härra nagu ka kõige muuga vannitoas. Laes läks lausahteldust vaja, kuna vuugikohti oli palju ja need ei kukkunud nii hästi välja, kui oleks võinud, lisaks tekkis ka lihvimise tagajärjel imelikud tugevad triibud lakke, et need oleksid muidu jäänud ilmselt värvi alt paistma. Ega kumbki meist pole varem lage niimoodi teinud, et eks harjutame :) Aga praegu aega on teda teha kuni plaadid saabuvad.

Valmidus plaatimiseks ja lõppvärviks vasemal
Heameel on selle üle, et suuremad pahteldused eluruumides ongi seljatatud, ehk siis nii magamistoas, kui elutoas ka nüüdseks. Magamistoas peale esimest krunti näitasin külje pealt piki seina prožektoriga valgust ja nägin väga palju... nii palju, et vajas palju parandusi :) Tegin põhjalikult parandused ja läks uuesti kruntvärv peale, nüüd jäin enam-vähem rahule ja sinna saab lõppvärv peale minna kui nüüd varsti ta välja valin. Ma võtsin ehituspoest vist oma 7 erinevat värvikaarti, aga kui hakkasin neid korteris vaatama, siis peaaegu mitte ükski ei tundunud mulle sinna sobiv. Hiljem sain teada, et tasub alati toon heledam võtta, sest päriselt on need toonid tumedamad. Ja nii oligi. Eks valin veel heledamad, sest tegelikult küllaltki heledat tooni ma sinna tahangi ja seal korteris on veel see lugu, et päike paistab sinna ainult kuni lõunani, ülejäänud aeg on seal küllaltki hämar, et ma siis peangi vaatama, et värv seal veel hämaramaks ei tee ruume.

Kui ma hakkasin elutoas pahteldusi tegema, siis olin magamistoas tehtud vigadest palju õppinud, selleks ajaks katsetanud päris palju erinevaid pahtleid ja ma võiks öelda, et taoliste poorsete, auklike betoonseinte jaoks leidsin küll vist ideaalse kombo pahtlitest. Kõige alla ostsime Maxi Base paksu pahtlit, see lubab üsna jämedalt teda pinnale kanda ja nii täitsingi selle pahtliga kõige augulisemad kohad, elektrijuhtmete sooned ja muud veidrad ebatasasused, neid seal ikka jagus. Edasi läks esimeseks lauskihiks
Medium pahtel. Väga hea katvusega ja täitis hästi väikseid seinaauke, ma ei saanud aru, miks ma enne juba seda pahtlit ei proovinud. :) Teiseks lauskihiks läks Kiilto ER rulliga pealekantavat pahtlit. Samuti väga hea katvusega, ma sain sellega super siledad seinad, ülivähe auke jäi näha. Ta on peaaegu sama paks nagu Medium, kuid mõlemit on väga hea pinnale kanda. Nüüd viimaseks kihiks võtsin Knaufi Fill & Finish viimistluspahtlit, Härra tegi vispliga vähe vedelamaks teda, et sain teda ka kenasti
rulliga seinale kantud ja siis labidaga sirgeks. Poole kiiremini saab ikka nii, ma ei tea, miks ma seda nippi enne juba välja ei googeldanud. :P  Hetkel olen elutoa seintega väga rahul, nii siledad ja läigivad nagu vaat et peegel. Peale lihvimist saan neid ka hakata kruntima ja siis samuti lähevad lõppvärvi alla.

Nüüd kui eluruumid hakkavad valmima, siis kolime vaikselt kööki üle. Köök sai tühjaks tassitud ja Härra hakkab sinna nüüd juhtmeid
vedama ja põrandat ehitama. Vaatame siis kööki ehk järgmises postituses.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Põrandategu ja vannitoa ehitus

Kuidas me lage teeme

Vannitoa ehituse ja muu edasiareng